Disputes around assessments in early childhood education in Brazil
Cibele Maria Lima Rodrigues, Karla Wanessa Carvalho de Almeida, Patrícia Maria Uchôa Simões
¿Por qué tienen éxito (o fracasan) los movimientos opt-out en sistemas de rendición de cuentas con bajas consecuencias?: un estudio de caso de la Red de Escuelas Insumisas en Cataluña
Lluís Parcerisa Marmi, Marcel Pagès, Andreu Termes López, Jordi Collet i Sabé
Equality, inclusion, and the opt-out movement: who chooses to opt out?
David Casalaspi
Scaling up community college baccalaureates in Washington State: labor market outcomes and equity implications for higher education
Elizabeth Apple Meza, Debra D. Bragg
Los retos políticos y sociopedagógicos de la Buena Educación en Castilla y León, España
Leoncio Vega Gil
, Juan Carlos Hernández Beltrán
, Marta Lambea Ortega, Eva García Redondo
, Víctor González López, Yadirnaci Vargas Hernández, David Revesado Carballares
Políticas públicas e estudos organizacionais: uma articulação teórica para a análise das formas de organização de programas de pós-graduação na Universidade Federal de Pelotas (Brasil)
Andressa Andrade Duquia, Alice Hübner Franz, Márcio Barcelos
, Marcio Silva Rodrigues
The origins of Education Policy Analysis Archives in an era of early open access publishing
Gene Glass
Jefferson Mainardes
Reconsidering partnerships in education in emergencies
Francine Menashy, Zeena Zakharia
El Bachillerato Internacional en Madrid: la expansión silenciosa de la internacionalización
Marta Curran Fàbregas, Javier Rujas Martínez-Novillo, Alba Castejón
Aplicação de métodos preditivos em evasão no ensino superior: uma revisão sistemática da literatura
Marcelo Ferreira Tete, Marcos de Moraes Sousa, Talia Santos de Santana, Salatyel Fellipe Silva
Student learning and teacher retention for graduates of Texas Noyce programs
Michael Marder, Catherine L. Horn, Sarah Stephens, Annelies Rhodes
Enseñanza del emprendimiento: entre la política y la praxis educativa
Javier Damián Simón
Yaw Akoto, William Nketsia, Maxwell Peprah Opoku, Mark Owusu Fordjour, Emmanuel Kofi Opoku
¿Qué informan los índices multiactor sobre convivencia escolar en Chile?: un análisis de diseño mixto
Paula Ascorra Costa, Marian Bilbao Ramírez, Karen Cárdenas Mancilla, Verónica López Leiva, Claudia Carrasco-Aguilar
School turnaround lessons for policy and practice: a systematic review of research and evaluation
Aliza Husain, Coby V. Meyers, Corrie Stone Johnson
Marcielle Anzilago, Franciele do Prado Daciê, Simone Leticia Raimundini
Samantha Jo Shewchuk, Elizabeth Farley Ripple
Teresa Susinos Rada, Ángela Sáiz Linares, Julia Ruiz López
Core conceptual features of successful blended learning in higher education: policy implications
Teklu Abate Bekele, Ibrahim M. Karkouti, Samuel Amponsah
O continuum das pesquisas sobre permanência escolar: movimentos para a resistência
Jailson Costa da Silva, Marinaide Lima de Queiroz Freitas
La educación para el desarrollo sostenible en la educación superior: el efecto de las áreas del conocimiento en las concepciones del profesorado universitario
Oscar Zúñiga Sánchez, Elia Marúm Espinosa
, Carmen Enedina Rodríguez Armenta
¿Quién, cómo y de qué se investiga en un sistema educativo mercantilizado?: un meta-análisis de la investigación sobre política educativa en el Chile post-dictadura (1990-2019)
Cristóbal Villalobos Dintrans, Sebastian Pereira
Fiscal cuts in education and their effects: politicising learned helplessness as a disciplinary technology in education leaders in Catalonia, an exploratory research study
Jordi Collet i Sabé, Marta Garcia Molsosa, Matthew Clarke, Charlotte Haines Lyon
Governança universitária e relacionamento com os stakeholders: a visão dos gestores
Graziele Alano Gesser, Clésia Maria de Oliveira, Carla Regina Magagnin Roczanski, Pedro Antônio de Melo
Gestión pública o privada de las universidades: ¿cuál es la opción más eficiente para una política pública en educación superior en Colombia?
Juan Morales Piñero, Diana Patricia Niño Muñoz, Diana Lesmes Cardenas
Exploring state department of education grading guidance during COVID-19: a model for future emergency remote learning
Matt Townsley, Joshua Kunnath
Evaluación del desempeño docente en tiempos de pandemia: la opinión del estudiantado de tres universidades públicas mexicanas
Patricio Henríquez Ritchie, Galo Emanuel López Gamboa, Noelia Camacho, Sara Hurtado
Vendo por trás da névoa: um estudo de caso sobre as condições de trabalho de professores durante a pandemia no estado do Paraná, Brasil
Andréia Faxina Wiese, Francisca Vieira Lima, Fabiana Paulino Alexandre Retamero, Sonia Maria Chaves Haracemiv, Anna Kaiper Marquez