Fabiana Pinto de Almeida Bizarria, Márcia Zabdiele Moreira, Lucas Alves do Nascimento
Exploring the predictors of teacher retention among beginning teachers in Ethiopia
William Nketsia, Ali Sani Side, Maxwell Peprah Opoku, Fekede Tuli Gemeda
Relationship among merit pay policies, teacher mobility and attrition: a study in the Rio de Janeiro public schools
Karina Carrasqueira, Mariane Campelo Koslinski
Escolas em Foco: the assessment of the impact of an 'evidence-based public policies' program of the municipal education network of Rio de Janeiro
Felipe Macedo de Andrade, Ricardo Ceneviva, Mariane Campelo Koslinski
Estado actual de la formación inicial docente en educación primaria: un acercamiento al caso mexicano
Yazmín Cuevas Cajiga, Tiburcio Moreno Olivos
The first-school retention of Black and Latinx community-insiders and elite college graduates: implications for the recruitment, selection, and training of urban mathematics teachers
Andrew Morgan Brantlinger, Ashley Anne Grant
El cambio de políticas en la formación continua y desarrollo profesional docente en México: transiciones, postergaciones y desafíos
Rosalina Romero Gonzaga
¿Nuevo keynesianismo o austeridad inteligente?: tecnologías digitales y privatización educativa pos-COVID-19
Geo Saura, Ekaitz Cancela, Jordi Adell Segura
Políticas educativas de privatización en España y su impacto en la equidad
Carmen Rodríguez Martínez, Eva Guzmán Calle, Diego Martín Alonso
En busca de una educación pública justa: un estudio de casos sobre la equidad en la educación secundaria de la Comunidad Autónoma de Canarias
Javier Marrero Acosta , José Diego Santos Vega, Juan José Sosa Alonso, Ana Vega Navarro
La atención a las diversidades y la equidad en las políticas educativas de la Comunidad de Madrid
Raúl García Medina, Melani Penna Tosso, Mercedes Sánchez Sáinz
The local matters: working with teachers to rethink the poverty and achievement gap discourse
Carl Emery, Louisa Dawes, Carlo Raffo
The other side of the tracks: how academic streaming impacts student relationships
Sachin Maharaj, Sana Zareey
Luis Aguilar Hernández, Isabel María Gallardo Fernández, Clara Arbiol i González, Laura Monsalve Lorente
Las políticas educativas para la equidad en la formación del profesorado
Teresa García Gómez , Rosa María Vázquez Recio, Guadalupe Calvo García
Políticas educativas y equidad: introducción al monográfico
Carmen Rodríguez Martínez, Diego Martín Alonso, Javier Marrero Acosta
A internacionalização da educação superior brasileira no governo Dilma Rousseff (2011-2014): o caso do programa Ciência sem Fronteiras
Viviane Bischoff, Marcelo André Machado
Las paradojas de la Prueba de Selección Universitaria de Historia y Ciencias Sociales: dilemas y decisiones curriculares y pedagógicas de profesores chilenos
Renato Gazmuri, María Isabel Toledo Jofré, Evelyn Muñoz, Sofía Ocampo
La invención de las competencias personales: recursos y efectos persuasivos de un dispositivo distintivo de la política educativa italiana contemporánea
Daniel Boccacci
Early opportunities and fourth-grade success: state pre-k funding, quality, and access on student achievement
Andrew Pendola, Ismael G. Muñoz, Mayli Zapata, Maryellen Schaub
O público, o privado e o comunitário: novas categorias administrativas para as escolas brasileiras e a disputa pelo fundo público na educação
Theresa Adriao, Romualdo Portela de Oliveira, Marcelo Mocarzel
La participación como técnica de gobierno bajo el nuevo sistema de educación pública en Chile
Tabata Contreras Villalobos, Francisca Sánchez, Romina Díaz, Ana Hormazábal, Enrique Baleriola Escudero
Leveraging data for policy change: a descriptive analysis of Latino men’s postsecondary enrollment and degree attainment patterns in Texas
Jorge Burmicky, Wonsun Ryu, Leticia Palomín, Victor B. Sáenz
Na contramão da lógica disciplinar: revisitando o ensino de graduação desde a vivência da pesquisa-ação sob a perspectiva da interdisciplinaridade
Moana Meinhardt, Gilberto Ferreira da Silva
Parents’ resistance to standardized testing in a highly centralized system: the emergence of an opt-out movement in Israel
Noy Sabag, Yariv Feniger
Anti-standardization and testing opt-out movements in education: resistance, disputes and transformation
Javier Campos Martinez, Alejandra Falabella, Jessica Holloway, Diego Santori
La rebelión de las bases frente a la estandarización del trabajo pedagógico: el caso de la movilización contra la Ley de Carrera Docente en Chile
Vicente Sisto Campos, Lorena Núñez Parra, Andrea López Barraza, Lorena Ramírez Casas del Valle
The battle for whole-child approaches: examining the motivations, strategies and successes of a parents’ resistance movement against a performance regime in a local Norwegian school system
Guri Skedsmo, Marjolein K. Camphuijsen