Troubling the master narrative of “grit”: counterstories of black and latinx students with dis/abilities during an era of “high-stakes” testing
Adai Tefera, David Hernández Saca, Ashlee M. Lester
The Texas special education cap: Exploration into the statewide delay and denial of support to students with disabilities
David DeMatthews, David S. Knight
The resegregation of public schools?: examining "Parents Involved" in practice
Craig De Voto, Meredith L. Wronowski
Políticas de convivencia escolar en América Latina: cuatro perspectivas de comprensión y acción
Macarena Morales, Verónica López
State-level autonomy in the era of accountability: A comparative analysis of Virginia and Nebraska education policy through "No Child Left Behind"
Ryan Richard Ruff
La segregación por nivel socioeconómico como dimensión de la exclusión educativa: 15 años de evolución en América Latina
Natalia Krüger
Legislating education policy and equity at the ballot box: a descriptive analysis of the prevalence and content of education ballot initiatives over time
Amy N. Farley
Teacher job satisfaction by principal support and teacher cooperation: results from the Schools and Staffing Survey
Amanda A. Olsen, Francis L. Huang
El director escolar en Argentina, un actor clave pero (aún) invisible: un estudio sobre las normas, condiciones laborales y formación de los directores escolares de escuelas públicas
Claudia Romero, Gabriela J. Krichesky
El uso de la información en los procesos de políticas: Tensiones epistemológicas y del contexto decisional en la política nacional de evaluación de la educación en México
Liliana Valladares
Schools as market-based clusters: geospatial and statistical analysis of charter schools in Ohio
Elizabeth A. Gilblom, Hilla I. Sang
Some pennies are more equal than others: inequitable school facilities investment in San Antonio, Texas
Marialena D. Rivera, Sonia Rey Lopez
Alineamiento entre estándares de desempeño docente y el programa de estudios de preescolar mexicano
Edna Luna Serrano, Luis Horacio Pedroza, Perla Lizeth Córdova Valenzuela
Data-driven decision making in early education: evidence fom North Carolina’s Pre-K program
Michael Little, Lora Cohen Vogel, Becca Merrill, James Sadler
Edgar Oswaldo González Bello, Etty Haydeé Estévez Nenninger, Carlos Javier del Cid García
Dimensões contextuais e os atores de política da educação alimentar e nutricional
Júlia Graciela de Souza, Marcia Regina
La gratuidad de la educación superior y sus efectos sobre el acceso: caso Ecuador
Jairo Rivera
A mixed-methods study: districts’ implementation of language classification policies and the implications for male, Hispanic, and low-income middle school students
Marcela Reyes Pazos, Thurston Domina
Políticas de convivencia escolar en tiempos de rendición de cuentas
Paula Ascorra Costa, Claudia Carrasco Aguilar, Verónica López, Macarena Morales
"Triage, transition, and transformation": advocacy discourse in urban school reform
Sarah Winchell Lenhoff, Jennifer M. Lewis, Ben Pogodzinski, Robert Dorigo Jones
Characteristics of the opt-out movement: early evidence for Colorado
Grant Clayton, Andrea Bingham, Gregory B. Ecks
Fraude académico en la universidad: análisis de un caso real, el conflicto y su resolución
Alfonso Pardo, Carlos Rodríguez Casals
Improving graduation rates: legitimate practices and gaming strategies
Noralee R. Edwards, Diana L. Mindrila
Teacher leadership development: tracking one district’s progress over three years
Jonathan Eckert, Alesha Daughtrey
Directores de escuelas públicas chilenas seleccionados por alta dirección removidos de su cargo antes de finalizar su período de gestión: lecciones para América Latina
Sebastián Donoso-Díaz, Juan Pablo Fernández Negrete, Daniel Reyes
Análisis de la carrera docente en la educación primaria en México: entre el credencialismo y la meritocracia
Yazmín Cuevas Cajiga, Karla Rangel Ribeiro