Active learning in comparative politics and (critical) international relations: (introduction)
Lucía Ferreiro Prado, Marina Díaz Sanz
págs. 13-17
Using methodologies in the Political Science and International Relations classrooms in Spain: Views from instructors
Lucía Ferreiro Prado
págs. 19-52
Learning about political systems while playing: Testing short-term knowledge retention through a role-play classroom game
Gibrán Cruz-Martínez , Oliver Soto Sainz, Ana Belén Benito Sánchez
págs. 53-83
Films, world politics and the International Relations classroom: Learning to do a postcolonial analysis of "The Breadwinner"
Marina Díaz Sanz
págs. 85-113
The case method in the teaching of contemporary Arab political thought: The shutdown of the pan-Arab newspaper "al-Ḥayāt" as a case study
págs. 115-144
Deconstructing geopolitics in the classroom. Grasping geopolitical codes through active learning
Alice Martini
págs. 145-173
Using popular culture to make sense of the 2011 antiauthoritarian popular revolts in the MENA region: Theory and practice of the use of graphic novels and comics in classrooms
Beatriz Tomé Alonso, María Ángeles Alaminos Hervas
págs. 175-193
Aprendizaje basado en proyectos: una metodología para activar el compromiso, la motivación y el interés en las aulas de Ciencia Política
págs. 197-224
págs. 225-250
págs. 251-275
págs. 279-283
"American affective polarization in comparative perspective"
José Miguel Rojo Martínez (res.)
Es reseña de:
American affective polarization in comparative perspective
Noam Gidron, James Adams, Will Horne
Cambridge University Press, 2020
págs. 285-290
Partidismo y (des)lealtad federal en el Estado autonómico español
Francisco Olucha Sánchez
Es reseña de:
Partidismo y (des)lealtad federal en el Estado autonómico español
Javier Martínez Cantó
Fundació Catalunya Europa, 2020
págs. 291-295
Presupuestos participativos: aportes y límites para radicalizar la democracia
Alejandro Fernández del Río
Es reseña de:
Presupuestos participativos: aportes y límites para radicalizar la democracia
Yves Cabannes (coord.), José Manuel Mayor (coord.), José Molina (coord.)
Tirant lo Blanch, 2020
págs. 297-300