La tutoría universitaria se considera un factor de calidad y una exigencia del EEES. Este trabajo presenta el diseño y validación de una escala de satisfacción con la tutoría y el grado de satisfacción en una muestra de estudiantes (n=976), en un estudio descriptivo y transversal. El análisis factorial es satisfactorio, la escala queda compuesta por 22 ítems y dos sub-escalas que explican el 57.87% de la varianza. La fiabilidad del instrumento (α=.973) y de las sub-escalas (α=.967 y α=.944) es alta. Los resultados muestran una mayor satisfacción con el tutor que con la organización y contenidos de la tutoría.
University tutoring is considered as a quality factor and a requirement of the EHEA. Thus this paper presents the construction and validating process of a scale of satisfaction with it and the level of satisfaction in a sample of students (n=976) in a cross and descriptive study. Factor analysis is satisfying, scale is composed of a total of 22 items and two sub-scales explaining 57.87% of the variance. Instrument reliability level (α=.973) and both sub-scales (α=.967 y α=.944) are considered high. Results show greater satisfaction with the tutor than with the organization and content of mentoring.