Salamanca, España
La falta de criterios que permitan la evaluación de las aplicaciones de lectura para niños hace que sea complicada la labor de seleccionar las mejores. En el artículo se analizan los elementos que se incluyen en las aplicaciones de lectura infantil así como la manera de evaluarlos de una forma objetiva y sistemática. Para ello ofrece un listado de indicadores estructurados en parámetros que a su vez se agrupan en las dimensiones de forma y contenido. Se propone además un modelo de plantilla que recoge los aspectos fundamentales a evaluar y la indicación de aquellos que son recomendables u obligatorios.
Based on the need to systematize criteria for evaluating applications reading for children, in an objective manner the article proposes a list of indicators structured parameters which in turn are grouped into the dimensions of form and content. The form dimension includes the availability, acquisition, security, privacy, popularity, recognition, usability and ergonomics. Contended the covers of indicators related to authorship, update, accessibility, organization, customization and interaction with content and audio quality and interactivity. As a result, practical application the article proposes a template that includes the fundamental aspects and evaluate the indication of those that are recommended or required in order to facilitate the selection of children's reading applications.