Amadeus. (2016). Future Travaller Tribes 2030. Building a more rewarding journey. Recuperado de https://amadeus.com/documents/en/blog/pdf/2015/07/amadeus-traveller-tribes-2030-airline-it.pdf
Arvizu, L. (9 de enero de 2017). Big data, lo que las empresas esperaban. Forbes México [En línea]. Recuperado de https://www.forbes.com.mx/big-data-lo-que-las-empresas-esperaban/
Demunter, C. (2017). Tourism statistics: Early adopters of big data. 2017 edition. Luxemburgo: Oficina de Publicaciones de la Unión Europea....
Instituto Valenciano de Tecnologías Turísticas [INVATTUR], Generalitat Valenciana y Territorio Creativo. (2015). Big Data: retos y oportunidades...
Marr, B. (2017). Data strategy: How to profit from a world of big data, analytics and the internet of things. London: Kogan Page.
Mateos, M. (24 de mayo de 2018). Los profesionales digitales más buscados. Expansión [En línea]. Recuperado de http://www.expansion.com/expansion-empleo/empleo/2018/05/23/5b058335e5fdea0d798b4641.html
Mendelson, H. (2014). Modelos de negocio y tecnologías de la información y la empresa del futuro. En bbva (ed.), Reinventar la empresa en...
Pence, H. E. (2014). What is big data and why is it important? Journal of Educational Tecnology Systems, 43(2), 159-171. doi: 10.2190/et.43.2.d
Razvadauskas, F-V. (11 de diciembre de 2016). How urban transport shapes consumers lifestyles: A case for congested and polluted cities. Euromonitor...