BÚA, S. (2010): «La Generación C», Encuentro de Investigadores en Comunicación, Universidad CEU San Pablo, 22 de junio.
CALVERT, S.L. (2008): «Children as Consumers: Advertising and Marketing», Future Child, 18(1), Princeton, The Woodrow Wilson...
COMISIÓN EUROPEA (2007): Safer Internet for Children: Qualitative Studies in 29 Europe-an Countries Summary Report,http://ec.europa.eu/public_opinion/quali/ql_safer_internet_summary.pdf....
COWBURN, G.; BOXER, A. (2007): «Magazines for children and young people and the links to Internet food marketing: a review of the extent and...
DAHL, S.; EAGLE, L.; BAEZ, C. (2009): «Analyzing advergames: active diversions or actually deception. An exploratory study of online...
DIRECCIÓN GENERAL DE SALUD PÚBLICA Y ALIMENTACIÓN (2007): «La alimentación en la Comunidad de Madrid», Documentos de salud pública,...
EFE (2010): «Facebook eleva a 14 años la edad mínima para entrar en su red española», http://www.elmundo.es/elmundo/2010/02/18/navegante/1266493878.html,...
EUROPEAN INTERACTIVE ADVERTISING ASSOCIATION (2010): «Internet se consolida como el medio más “consumido” por los españoles», http://www.eiaa.net/news/eiaa-articles-details.asp?id=218&lang=5....
MEDIA AWARENESS NETWORK (2010): How marketers target kids, http://www.media-awareness.ca/english/parents/marketing/marketers_target_kids.cfm....
MORIARTY, C. M.; HARRISON, K. (2008): «Television exposure and disordered eating among children: a longitudinal panel study», Journal...
NOKIA (2010): Cuarto Observatorio de Tendencias Nokia: Los jóvenes, los móviles y la tecnología, disponible en http://www.youtube.com/watch?v=L4I09IeEZMI....
REISS, A. (2004): «Kleine Konsumenten: Analyse des Kaufverhaltens von Kindern im Grundschulalter”, http://kirke.ub.uni-lueneburg.de/opus/volltexte/2004/239/pdf/mydiplomy.pdf....
SÁNCHEZ, M.; FRUTOS, B. (2010): «La investigación de la publicidad interactiva dirigida a niños y adolescentes», Comunicación y Desarrollo...
SINHA, R. et alia (2001): «Content or graphics? An empirical analysis of criteria for award-winning websites», Proceedings of the 7th ...
STORY, M.; FRENCH, S. (2004): «Food Advertising and Marketing Directed at Children and Adolescents in the US», International Journal of Behavioral...
TERLUTTER, R. et alia (2008): «The content and nature of food advertising in german chil-dren’s tv programming», American Academy of...