B
uscar
R
evistas
T
esis
Acceso usuarios
Acceso de usuarios registrados
Identificarse
¿Olvidó su contraseña?
¿Es nuevo?
Regístrese
Ventajas de registrarse
Ayuda
Ir al conteni
d
o
Calidad laboral
:
concepto multidimensional, práctica necesaria, responsabilidad de todos
Autores:
María Tatiana Gorjup, Mireia Valverde Aparicio
, Gerard Ryan
Localización:
Revista de Trabajo y Seguridad Social. CEF
,
ISSN-e
2792-8322,
ISSN
2792-8314,
Nº. 338, 2011
,
págs.
101-108
Idioma:
español
Texto completo no disponible
(Saber más ...)
Referencias bibliográficas
ARTHUR, J.B. [1994]: «Effects of human resource systems on manufacturing performance and turnover», Academy of Management Journal, 37 (3),...
BATT, R. [2002]: «Managing customer services: human resource practices, quit rates and sales growth», Academy of Management Journal, 45 (3),...
BAZEN, S.; LUCIFORA, C. y SALVERDA, W. [2005]: «Introduction», in BAZEN, S., LUCIFORA, C. y SALVERDA, W. (eds.), Job Quality and Employer...
BELTRÁN MARTÍN, I.; BOU LLUSAR, J.C.; ROCA PUIG, V.; ESCRIG TENA, A.B. y SEGARRA CIPRÉS, M. [2008]: «La flexibilidad de los recursos humanos...
BLANCO BLANCO, J. [2004]: «El sindicalismo español frente a las nuevas estrategias empresariales de trabajo y empleo», Cuadernos de Relaciones...
BUCHANAN, D.A. y BODDY, D. [1982]: «Advanced technology and the quality of working life: The effects of word processing on video typists»,...
BURGESS, J. y CONNELL, J. [2008]: «HRM and job quality: An overview», International Journal of Human Re- source Management, 19 (3), págs....
CABRAL VIEIRA, J.; MENEZES, A. y GABRIEL, P. [2005]: «Low pay, higher pay and job quality: Empirical eviden- ce for Portugal», Applied Economic...
CHAMPLIN, D. [1995]: «Understanding job quality in an era of structural change: What can economics learn from industrial relations?», Journal...
CLARK, A.E. [1998]: «Measures of job satisfaction. What makes a good job? Evidence from OECD countries», OECD Labour Market and Social Policies,...
CLARK, A.E. [2005]: «Your money or your life: Changing job quality in OECD countries», British Journal of Industrial Relations, 43 (3), págs....
Employment and European Social Fund [2001]: «Quality in work and social inclusion», Employment in Europe 2001, Recent trends and prospects.
FARNÉ, S. [2003]: «Estudio sobre la calidad del empleo en Colombia», Lima: Oficina Internacional del Trabajo.
FRENKEL, S.J.; TAM, M.; KORCZYNSKI, M. y SHIRE, K. [1998]: «Beyond Bureaucracy? Work organization in call centres», International Journal...
GALLIE, D. [2007]: «Production regimes and the quality of employment», Annual Review of Sociology, 33, págs. 85-104.
GHAI, D. [2003]: «Trabajo decente: Concepto e indicadores», Revista Internacional del Trabajo, 122 (2), págs. 125-160.
GITTLEMAN, M.B. y HOWELL, D.R. [1995]: «Changes in the structure and quality of jobs in the United States: Effects by race and gender, 1973-1990»,...
GORJUP, M.T.; VALVERDE, M. y RYAN, G. [2007]: «¿Cómo medir la calidad en el trabajo? Generación de un índice para la detección de buenos y...
GOSPEL, H. [2003]: «Quality of working life: A review on changes in work organization, conditions of employment and work-life arrangements»,...
GREEN, F. [2006]: Demanding work: the paradox of job quality in the affluent economy, United Kingdom: Prin- ceton University Press.
HANDEL, M.J. [2005]: «Trends in perceived job quality, 1989-1998», Work and Occupations, 32 (1), págs. 66-94.
HUERTA ARRIBAS, E.; LARRAZA KINTANA, M. y GARCÍA OLAVERRI, C. [2005]: «Perfiles organizativos de la em- presa industrial española», Universia...
HUNTER, L.W. [2000]: «What determines job quality in nursing homes?», Industrial and Labor Relations Re- view, 53(3), págs. 463-481.
JENCKS, C.; PERMAN, L. y RAINWATER, L [1988]: «What is a good job? A new measure of labor-market success», American Journal of Sociology,...
KALLEBERG, A. [2001]: «Organizing flexibility: The flexible firm in a new century», British Journal of Industrial Relations, 39 (4), págs....
KALLEBERG, A. y VAISEY, S. [2005]: «Pathways to a good job: Perceived work quality among the machinists in North America», British Journal...
LEONTARIDI, R. y SLOANE, P. [2001]: «Measuring the quality of jobs: Promotion prospects, low pay and job sa- tisfaction», Lower Working Paper,...
LOVEMAN, G.W. y TILLY, C. [1988]: «Good jobs or bad jobs? Evaluating the American job creation experience», International Labour Review, 127...
LUNA AROCAS, R. y CAMPS TORRES, J. [2008]: Los recursos humanos en España. Análisis a través de prácticas de alto rendimiento de recursos...
MACDUFFIE, J.P. [1995]: «Human resource bundles and manufacturing performance: Organizational logic and flexible production systems in the...
Manpower Professional [2005]: Calidad laboral, Barcelona: Grupo de Investigación AQR, Universidad Autó- noma de Barcelona. MARTEL, J.P. y...
MEISENHEIMER, J.R. [1998]: «The services industry in the good versus bad jobs debate», Monthly Labour Re- view, 121 (2), págs. 22-47.
MITLACHER, L.W. [2008]: «Job quality and temporary agency work: Challenges for human resource management in triangular employment relations...
MORLEY, M.; BREWSTER, C.; GUNNIGLE, P. y WOLFGANG, M. [1996]: «Evaluating change in European industrial relations: Research evidence on trends...
MORLEY, M. y HERATY, N. [1995]: «The high performance organization: Developing team work where it counts», Management Decision, 33 (2), págs....
NAVAJAS ADÁN, J. [2003]: De la calidad de vida laboral a la gestión de la calidad. Una aproximación a la calidad como práctica de sujeción...
OECD [2001]: «The characteristics and quality of service sector jobs», in OECD Employment Outlook, págs. 89-128.
OSTERMAN, P. [1994]: «How common is workplace transformation and who adopts it?», Industrial and Labor Relations Review, 47 (2), págs. 173-188.
PITXER I CAMPOS, J.V. y SÁNCHEZ VELASCO, A. [2008]: «Estrategias sindicales y modelo económico español», Cuadernos de Relaciones Laborales,...
POWELL, E. y TUNNY, G. [2002]: «The quality of jobs in Queensland and Australia», LMRU Working Paper Series, N.º 10.
REINECKE, G. y VALENZUELA, M.E. [2000]: «La calidad del empleo: un enfoque de género», en Valenzuela, M.E. y Reinecke, G. (eds.), ¿Más y mejores...
REQUENA SANTOS, F. [2002]: «Social capital in the Spanish quality of working life survey», presented at the conference OECD-UK ONS International...
RITTER, J.A. [2005]: «Patterns of job quality in the European Union», International Labour Organization, Working Paper 51, págs. 1-69.
RITTER, J.A. y ANKER, R. [2002]: «Good jobs, bad jobs: Workers’ evaluations in five countries», International Labour Review, 141 (4), págs....
ROCA PUIG, V.; BELTRÁN MARTÍN, I.; BOU LLUSAR, J.C.; ESCRIG TENA, A.B. y SEGARRA CIPRÉS, M. [2007]: «La implantación del sistema de prácticas...
ROOPALI, J. [2005]: «Work values and the quality of employment: A literature review», Department of Labour, págs. 1-80.
ROSENTHAL, N.H. [1989]: «More than wages at issue in job quality debate», Monthly Labour Review, 112 (12), págs. 4-8.
RUBERY, J. y GRIMSHAW, D. [2001]: «ICTs and employment: The problem of job quality», International Labour Review, 140 (2), págs. 165-192.
SCHOUTETEN, R. [2004]: «Group work in a Dutch home care organization: Does it improve the quality of work life?», International Journal of...
SEGURADO TORRES, A. y AGULLÓ TOMÁS, E. [2002]: «Calidad de vida laboral: Hacia un enfoque integrador des- de la Psicología Social», Psicothema,...
SIEBERN-THOMAS, F. [2005]: «Job quality in European labour markets», en Bazen, S., Lucifora, C. y Salverda, W. (eds.), Job Quality and Employer...
SMITH, M.; BURCHELL, B.; FAGAN, C. y O’BRIEN, C. [2008]: «Job quality in Europe», Industrial Relations Jo- urnal, 39 (6), págs. 586-603.
STOREY, D.J.; SARIDAKIS, G.; SEN-GUPTA, S.; EDWARDS, P.K. y BLACKBURN, R.A. [2010]: «Linking HR formality with employee job quality: The role...
TILLY, C. [1997]: «Arresting the decline of good jobs in USA?», Industrial Relations Journal, 28 (4), págs. 269-274.
VALVERDE APARICIO, M. y GORJUP, M.T. [2005]: «Todos somos gestores de recursos humanos: Identificación y caracterización de los agentes responsables...
VALVERDE, M.; RYAN, G. y GORJUP, M.T. [2007]: «An Examination of the Quality of Jobs in the Call Center Industry», International Advances...
WAGNER, J. [1997]: «Firm size and job quality: A survey of the evidence from Germany», Small Business Economics, 9 (5), págs. 411-425.
WALTON, R. [1973]: «Quality of working life: What is it?», Sloan Management Review, 15 (1), págs. 11-21.
Opciones
Mi Ágora
S
elección
Opciones de artículo
Seleccionado
Opciones de compartir
Facebook
Twitter
Opciones de entorno
Sugerencia / Errata
©
2024
INAP
- Todos los derechos reservados
Ayuda
Accesibilidad
Aviso Legal
¿En qué podemos ayudarle?
×
Buscar en la ayuda
Buscar