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Mayordomo-Pinilla, Noelia
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Rojo Ramos, Jorge
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Badajoz, España
La pandemia provocó un cambio radical en la educación, obligando a profesores y alumnos a adaptarse rápidamente a la enseñanza en línea. Esto implicó una dependencia de dispositivos electrónicos y la necesidad de que los docentes, con o sin experiencia tecnológica previa, se adaptaran a nuevos métodos. El objetivo de esta investigación se centró en la evaluación de las plataformas utilizadas, la situación del profesorado y alumnado, los recursos disponibles y el impacto en la enseñanza del inglés como lengua extranjera. También se analizó la percepción del cuerpo docente de primaria sobre su desempeño a distancia y su preparación para cambios en los métodos de enseñanza. Los resultados, basados en un cuestionario electrónico, revelan que el profesorado experimentó una mayor carga de trabajo y poca experiencia con las TIC, aunque la mayoría se adaptó bien y percibió resultados de aprendizaje positivos.
The pandemic drastically altered the educational landscape, forcing both teachers and students into home confinement and relying on electronic devices to continue lessons. Initially thought to be temporary, the shift to remote learning extended indefinitely. This sudden change required teachers to adapt to technology, with varying levels of experience. This research aimed to evaluate the platforms used, the general situation of students, assessment methods, resources, and the specific context of teaching English as a Foreign Language. It also explored primary school teachers' self-awareness regarding their performance as distance educators and their readiness for sudden changes in teaching methods. Data were gathered through an electronic questionnaire. Results indicate that teachers faced a higher workload compared to regular classes, with most having little prior experience with ICTs, feeling only temporarily prepared. However, the majority viewed learning outcomes as positive and felt they adapted well to the new circumstances.