Self-regulation of learning, general self-efficacy and academic goals play fundamental roles for students in higher education because the interrelation among them influences the will and skills needed for the challenges of learning in a university setting. The aim of this study was to research the relationship between general self-efficacy and academic goals in a sample of Chilean university students, considering the mediating role of self-regulation of learning. Following a quantitative, nonexperimental and cross-sectional approach, an explanatory associative strategy was used to perform a mediation analysis between variables. For this purpose, 231 Chilean university students (68% women), aged between 18 and 29 (M = 19.8; SD = 1.39), answered three self-report instruments. The results from the models tested reveal that self-regulation of learning mediates the relationship between general self-efficacy and academic goals related to learning. It is concluded that the mission of vocational training is to promote occasions for tra-ining with learning opportunities for students to face academic tasks trusting in their abilities, self-managing their learning and reaching desired goals.
La autorregulación del aprendizaje, la autoeficacia general y las metas académicas cumplen un rol fundamental para los y las estudiantes de educación superior, ya que la interrelación entre ellas, influye en la voluntad y las destrezas requeridas para los desafíos del aprendizaje en la universidad. Esta investigación tuvo por objetivo estudiar la relación entre la autoeficacia general y las metas académicas en una muestra de estudiantado universitario de Chile, considerando el rol mediador de la autorregulación del aprendizaje. Siguiendo un enfoque cuantitativo, no experimental y transversal se utilizó una estrategia asociativa de tipo explicativa para realizar un análisis de mediación entre variables. Para ello, 231 estudiantes universitarios/as chilenos/as (68% mujeres), con edades comprendidas entre los 18 y 29 años (M = 19.8; DE = 1.39), respondieron tres instrumentos de autorreporte. Los resultados, a partir de los modelos puestos a prueba, revelan que la autorregulación del aprendizaje media la relación entre la autoeficacia general y las metas académicas relacionadas con el aprendizaje. Se concluye que la formación profesional tiene la misión de promover instancias de formación con oportunidades de aprendizaje para que los y las estudiantes enfrenten el quehacer académico confiando en sus capacidades, autogestionando sus aprendizajes y alcanzando las metas impuestas.