Aquest treball tracta sobre l’ús polític de les llengües i, singularment, centra l’atenció en el programa de plurilingüisme educatiu posat en marxa pel govern de la Generalitat Valenciana el 2012. Considerem que aquesta iniciativa obeïa una voluntat conscient del partit en el govern (PP) de minoritzar més encara el valencià davant el castellà, amb l’excusa de millorar el coneixement d’anglés. Ara bé, la iniciativa valenciana no és un fet aïllat, s’emmarca dins d’una proposta política d’àmbit estatal orientada a garantir la preeminència del castellà i debilitar le polítiques lingüístiques educatives favorables a les altres llengües espanyoles. Val a dir que fem el treball des de l'òptica combinada de la Ciència Política i del Dret Constitucional, uns àmbits acadèmics poc propicis a l’estudi de les polítiques lingüístiques i dels drets lingüístics, si més no al País Valencià.
This work looks at the political use of languages, paying special attention to the programme of educational plurilingualism that the Valencian Regional Government (Generalitat Valenciana) implemented in 2012. We believe that this initiative is the result of a conscious desire on the part of the ruling party (PP) to diminish the Valencian language even further with regard to Spanish, on the excuse that this will help improve the level and knowledge of English. However, the Valencian initiative is not an isolated fact and it lies within the framework of a state-level political proposal that seeks to guarantee the pre-eminence of Spanish and weaken any educational linguistic policies that favour the other languages of Spain. We ought to point out that we conducted our work from the combined perspective of political science and constitutional law, two academic fields that that are somewhat unsuited to the study of linguistic policies and linguistic rights, at least in the Valencian Autonomous Community