L’article ofereix una anàlisi del finançament de la cultu- ra a Catalunya, explorant la interacció entre les decisi- ons d’inversió i de consum dels diversos agents involu- crats en aquest complex ecosistema. Així mateix, presenta els diferents mecanismes d’intervenció i fo- ment de la producció cultural per part de l’Administra- ció pública a través de la provisió directa, les subvenci- ons, les adquisicions i els beneficis fiscals a l’oferta i al consum. El text també examina els arguments polítics i econòmics que justifiquen el suport governamental per a la supervivència de les activitats culturals, en par- ticular aquelles menys comercials o ubicades fora de les grans ciutats. A més, l’article assenyala la importància de les habilitats de gestió necessàries per als promotors culturals i la variabilitat del risc segons el volum i l’ori- entació de la inversió inicial. Finalment, permet reflexi- onar sobre la singularitat del cas català, un territori po- tent per la seva capacitat de producció cultural malgrat comptar amb un suport governamental relativament baix en relació amb altres regions europees similars.