Introducció: models europeus d'acollida a les infàncies i adolescències durant el segle XX
Jordi Planella
págs. 9-11
Siegfried Bernfeld i August Aichhorn: el treball educatiu en la protecció i atenció a les infàncies i adolescències
Segundo Moyano Mangas
págs. 13-26
págs. 27-46
Entre la regeneración y la punición: el modelo educativo en el Auxilio Social falangista
Ángela Cenarro Lagunas
págs. 47-66
Barnbyn Skå (Skå, la vila dels infants) 1947-1972: l'experiència terapèutica de Gustav Jonsson amb infants "irrecuperables"
Núria Simó Gil
págs. 67-94
Fernand Deligny: pedagogia y nomadismo en la educación de las "otras infancias"
Jordi Planella
págs. 95-115
El Joc i els joguets: importància educativa en l'obra pedagògica de Maria Carbonell
Maria Jesús Llinares Ciscar
págs. 119-140
Dues iniciatives en l'àmbit no formal de l'ensenyament musical a Mallorca (1977-1995)
Llorenç Gelabert Gual
págs. 141-160