Anton Foguet i Vidal
El Trastorno de Atención y/o hiperactividad es sin duda el trastorno más comentado/estudiado en los últimos años que implique a la comunidad pedagógica, médica, psicológica, psiquiátrica y neuropediátrica al mismo tiempo. El hecho que sea uno de los trastornos más frecuentes (un 5% de media según las series) causante de dificultades en el aprendizaje y finalmente de fracaso escolar hace que debamos profundizar en su conocimiento.
El artículo pretende ser una breve puesta al dia del TDAH analizando sus síntomas, el diagnóstico diferencial y el diagnóstico definitivo, las bases neurobiológicas, los trastornos comórbidos asociados y el tratamiento actual.
El Trastorn d'Atenció i / o hiperactivitat és sens dubte el trastorn més comentat i estudiat en els últims anys que impliqui la comunitat pedagògica, mèdica, psicològica, psiquiàtrica i neuropediàtrica al mateix temps. El fet que sigui un dels trastorns més freqüents (un 5% de mitjana segons les sèries) causant de dificultats en l'aprenentatge i finalment de fracàs escolar fa que haguem de aprofundir en el seu coneixement.L'article pretén ser una breu posada al dia del TDAH analitzant els seus símptomes, el diagnòstic diferencial i el diagnòstic definitiu, les bases neurobiològiques, els trastorns comòrbids associats i el tractament actual.
The attention deficit/hyperactivity disorder is the most studied/reviewed topic who concerns at the same time the pedagogic, medical, psychological, psychiatric and neuropediatric communities. It is one of the most frequent disorders (about 5% it depends of the series) causing learning disabilities and poor school performance-achievement. Although, we need to learn more in deep about this subject.
This article try to do a resumed update of ADHD concerning about the symptoms, the differential diagnosis and final diagnosis, neurobiological basis, co morbid associated diseases and actual treatment.