Cuenca, Ecuador
The purpose of this study was to focus on the perspectives, problems, and suggestions of rural EFL teachers while teaching English to students in rural areas. This cross-sectional study aimed to identify the factors affecting students' motivation to learn English in the rural area of Ponce Enriquez. The technique used was a survey. The primary outcome was to understand from the students' perceptions the elements that impact the lack of motivation and the value of learning a foreign language. In addition, this study found that the main obstacles faced by EFL teachers in rural locations were students' low enthusiasm for learning English. As a result, the participants made joint recommendations to English teachers in rural areas.
El propósito de este estudio fue enfocarse sobre las perspectivas, los problemas y las sugerencias de los profesores rurales de EFL mientras enseñan inglés a los estudiantes en las zonas rurales. Este estudio transversal tuvo como objetivo identificar los factores que afectan la motivación de los estudiantes para aprender inglés en el área rural de Ponce Enríquez. La técnica utilizada fue una encuesta. El resultado primario fue entender a partir de las percepciones de los estudiantes los elementos que impactan la falta de motivación y el valor de aprender un idioma extranjero. Además, este estudio descubrió que los principales obstáculos a los que se enfrentan los profesores de EFL en las localidades rurales eran el escaso entusiasmo de los estudiantes por aprender inglés. Como resultado, los participantes hicieron recomendaciones conjuntas a los profesores de inglés de las zonas rurales.