Kreisfreie Stadt Augsburg, Alemania
Irlanda
Esta entrevista arroja luz sobre varios desarrollos actuales que amenazan el «núcleo» disciplinario de la educación. Partiendo de la «configuración» continental del campo, Gert Biesta y Stefan T. Siegel argumentan que existen formas de teoría consideradas distintivamente educativas. Basándose en esta premisa, discuten por qué resulta tan difícil definir las teorías de la educación (Erziehungswissenschaftliche Theorien) y por qué es, no obstante, una tarea provechosa. Al distinguir entre teorías de la educación (genuinamente) educativas en un sentido acotado y teorías de la educación (educativamente relevantes) en un sentido más amplio, Biesta y Siegel tratan de abordar el problema de la teoría de la educación y de estimular el discurso sobre la teorización de la educación.
Este texto es la traducción al español de la entrevista mantenida entre Stefan. T. Siegel y G. Biesta y publicada como artículo en julio de 2021 en la revista Policy Futures in Education. Siegel, S. T., & Biesta, G. (2021). The problem of educational theory. Policy Futures in Education. https://doi.org/10.1177/14782103211032087. Con licencia CC-BY 4.0 (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/)
This interview sheds light on current developments threatening the disciplinary ‘heart’ of education. Taking a starting point in the continental ‘configuration’ of the field, Gert Biesta and Stefan T Siegel argue that there are forms of theory considered distinctively educational. Based on this premise, they discuss why defining educational theories (Erziehungswissenschaftliche Theorien) is so challenging, and why it is nevertheless a rewarding endeavour. By distinguishing between (genuinely) educational theories in a narrow sense and (educationally relevant) theories in a wider sense, Biesta and Siegel attempt to tackle the problem of educational theory and to stimulate the discourse on theorizing education.
This text is the Spanish translation of the interview between Stefan. T. Siegel and G. Biesta and published as an article in July 2021 in Policy Futures in Education journal. Siegel, S. T., & Biesta, G. (2021). The problem of educational theory. Policy Futures in Education. https://doi.org/10.1177/14782103211032087. Licensed CC-BY 4.0 (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/)