Fontich, X. (2019). Should we teach first language grammar in compulsory schooling at all? Some reflections from the Spanish perspective....
Fontich, X., y García-Folgado, M.J. (2018). Grammar instruction in the Hispanic area: The case of Spain with attention to empirical studies...
García, O. (2011). Bilingual education in the 21st century: A global perspective. West Sussex: Wiley-Blackwell.
Gobierno Vasco (2014). Heziberri 2020. Marco del modelo educativo pedagógico. Recuperado de http://www.euskadi.eus/contenidos/informacion/heziberri_2020/es_heziberr/adjuntos/Heziberri_2020_c.pdf
IkasElkar (s.f.a.). Proyecto EKI. Recuperado de http://www.ikaselkar.eus/es/eki/eki-informacion/
IkasElkar (s.f.b.). Lengua Castellana y Literatura arloko material berrien ezaugarri nagusiak. Recuperado de https://jakintza.net/wp-content/uploads/LENdiptikoa.pdf
Instituto Cervantes (2002). Marco común europeo de referencia para las lenguas: aprendizaje, enseñanza, evaluación. Madrid: MECD-Anaya.