Frumen Molinero, Leire San Jose , Álvaro Molinero
En la actualidad, las organizaciones tienden a legitimarse por el valor social que generan, y no solo por el económico. Para el caso de la sanidad, esta perspectiva es obvia, ya que las entidades sanitarias se deben a sus pacientes y a su bienestar. Para ello, será necesario saber qué opinan los stakeholders perceptores del valor social. Este artículo va más allá, y no solo se conocen los valores sociales, sino que se llegan a monetizar. Así se logra saber cuál es el valor social generado por un hospital, el Hospital de Santa Marina de Bilbao. Además, se analiza cuáles son los aspectos más complicados en su aplicación, qué les aportó y cómo es posible extenderlo a otros hospitales.
Gaur egun, erakundeek haien burua legitimatzeko joera dute sortu ohi duten balio sozialagatik;
ez soilik ekonomikoagatik. Osasunaren kasuan, ikuspegi hori agerikoa da, osasun-entitateek haien gaixoei eta ongizateari zor baitiote. Horretarako, interesdunek zein balio sozial lortzen duten adierazi beharko dute. Artikulu honetan harago joaten gara eta balio sozialak ezagutzeaz beste, aldagai ekonomikoen bitartez ere adierazi egingo dira. Horrela, ospitale batek, Bilboko Santa Marina Ospitaleak, sortzen duen balio soziala zein den jakin daiteke. Horrez gain, bere aplikazioan alderdi zailenak zeintzuk diren, zer ekarpen egin zien balio soziala islatzeak eta beste ospitale batzuetara nola hedatu daitekeen aztertzen da artikulu honetan, lana bereziki aberasten duen alderdia.