L’article explica i aborda el significat, el contingut i els beneficis de la governança electrònica, utilitzant l’exemple d’Estònia. La governança electrònica no ha de ser complexa legalment, però cal entendre i analitzar les implicacions de les noves tecnologies. A Estònia, totes les bases de dades públiques estan connectades, proporcionant la possibilitat d’aportar dades una única vegada (once-only principle). Els individus tenen fàcilment una visió de conjunt de les seves dades i de com s’utilitzen. Els serveis digitals estan centrats en les persones i són accessibles mitjançant targetes d’identificació i codis a l’abast de tota la ciutadania i els residents. Explicar l’exemple estonià i les seves implicacions legals pot servir d’inspiració a altres països.
The article explains and discusses the meaning, content and benefits of e-governance, using the example of Estonia.
E-governance does not have to be legally complex, but it is necessary to understand and analyse the implications of new technologies. In Estonia, all public databases are linked, providing the possibility to apply the once-only principle.
Individuals have easy overview of data held about them and how they are used. E-services are citizen-centric and accessed with the ID card and codes that all citizens and residents have. By explaining the Estonian example and its legal implications, inspiration may be given to other countries.