Barcelona, España
La educación no es patrimonio de la escuela y sus dificultades no pueden abordarse sin el apoyo de la comunidad. Mediante el esfuerzo voluntario y voluntarioso, mediante el ensayo y el error, con más lentitud de la que hubieran deseado los actores implicados, hemos asistido en la última década a la emergencia de iniciativas de ámbito local encaminadas a resolver los retos socioeducativos derivados de esta sociedad sujeta al cambio continuo. Es en este marco donde se sitúa esta contribución, en la que se explica la génesis y evolución de la red educativa local de Sant Vicenç dels Horts (Barcelona).
L'educació no és patrimoni de l'escola i les seves dificultats no es poden abordar sense el recolzament de la comunilat. Mitjançant l'esforç; voluntari i voluntariós, mitjançant l'assaig i l'error, amb més lentitud de la que haguessin desitjat els actors implicats, hem assistit en la darrera dècada a l'emergència d'iniciatives d'àmbit local encaminades a resoldre els reptes sòcioeducatius derivats d'aquesta societat subjecta al canvi continu. És en aquest marc on se situa aquesta contribució, en la que s'explica la gènesi i evolució de la xarxa educativa local de Sant Vicenç dels Horts (Barcelona).
Education is not just a matter for schools, and its problems cannot be tackled without community support. Over the last decade, by voluntary and determined effort and by trial and error, and more slowly that those involved would wish, we have seen the emergence of local initiatives to tackle the socio-educational challenges arising from a constantly changing society. Such is the framework within which this contribution sets out to explain the origin and evolution of the local educational network of Sant Vicenç dels Horts (Barcelona).