Eva Marxen
Los contextos institucionales en que se puede aplicar la arteterapia con adolescentes son muchos y muy diversos; asimismo, las normas de aplicarla varían mucho según las características de los jóvenes y de las instituciones, En la UEC resulta sumamente eficaz utilizar el arte como método para abordar de manera indirecta las múltiples problemas conductuales y sociales de los usuarios. Se explica la aplicación, los procesos creativos y los posibles resultados, siempre partiendo de una comprensión psicoanalítica de las dinámicas de trabajo.
Els contextos institucionals en què es pot aplicar l’art-teràpia amb adolescents són molts i molt diversos; així mateix, les formes d’aplicar-la varien molt segons les característiques dels joves i de les institucions. A la UEC resulta molt eficaç utilitzar l’art com a mètode per abordar de manera indirecta els múltiples problemes conductuals i socials dels usuaris. S’explica l’aplicació, els processos creatius i els possibles resultats, sempre partint d’una comprensió psicoanalítica de les dinàmiques de treball.
The institutional contexts where art therapy can be used with adolescents are many and very diverse; likewise the ways in which it is applied vary greatly depending on the type of young people and institutions. In the UEC, il has been extremely effective to use art as a method of indirectly tackling the various behavioural and social problems of users. The application, creative processes and possible results of art therapy are explained, always starting from a psycho-analytical understanding of the work dynamic.