Susana Serrano Abad
Bilbao-Balmaseda bidea, Kadagua ibaiari arraikiz, XVIII. mendearen amaieran arte Bizkaiko Goikoa eta La Meseta arteko lotura inportanteen bat izan zen, ekintza sozial eta ekonomikoen aurrerabidea bultzatzeko beharrezkoa. Geroztik, Balmasedatiko bidea baztertuta geratzen joan da, Nerbioi-lbaizabalen zekarko garrai eta komunikazio bideak hartu duen bultzapen aurre.
Orduñatiko bidea indartzeak, XVIII. mendearen amaieratik aurrera egina, Balmaseda hiriaren atzerapena ekarri zuen. Balmasedak potenlzial sozio-ekonomikoak ezkutatzen zituen, merkataritza eta industri hiri bat zenez gero, eta Araba eta Burgoseko iparralderaino zabaltzen zen eskualde bateko buruzpapera jokatzen zuen. XX. mendearen hasieran, tren asmakizun eta industrigintza martxan jarrita, bizkaitar mendebaldeko periferia honek berriz bere ekonomia hazitu ikusi zuen.
Azken urteotan, bere atzerapenak, industria eta demografiaren arloan, zerbitzuen ahultasunak eta sendatu gabeko hiri funtzioek ez dute konponketarik aurkitzen, batez ere akasdun, zaharkitu eta Kadagua haraneko biztanleentzat gutxi eraginkorra den garrai eta komunikazio bideen egitura bat mantentzen bada.
Lurralde periferiko honek desafío bati aurre eman behar dio, Kadagua haraneko arazoak konpontzeko, hau da, bere garrai eta komunikazio bideak berregituratu eta eraberritzea. Desafio honek izen bat ba dauka, Corredor del Kadagua delakoa, gaur egun bere bigarren fasea egintzan dabil.