Antonio López Portillo
This project was conducted with the objective of identifying the factors that influence learner motivation in learning Spanish or English as foreign languages at the college level, at a university in Taiwan and elsewhere in Asuncion, Paraguay. The study is exploratory - descriptive mixed method used in qualitative and quantitative data collection based on a survey of randomly selected university learners from both universities and interviews with professors of the same universities. By observing the results of both surveys as Paraguayans as Taiwanese students were found that the factors that motivate more foreign language learners are the use of technology and the teacher´s methodology.
Este proyecto se realizó con el objetivo de identificar los factores que influyen en la motivación del aprendiente en el aprendizaje del español o inglés como lengua extranjera a nivel universitario, en una universidad de Taiwan y en otra de Asunción, Paraguay. El estudio es explorativo � descriptivo, utiliza el método mixto cuali-cuantitativo en la recolección de los datos basada en una encuesta realizada a aprendientes universitarios seleccionados al azar de ambas universidades y entrevistas a los profesores de las mismas. Observando los resultados obtenidos en las encuestas tanto de los estudiantes taiwaneses como paraguayos se encontró que los factores que más motivan a los aprendientes de lengua extranjera son el uso de la tecnología y la metodología que utiliza el profesor.