José Félix González Sánchez
El objeto fundamental de este artículo es dar a conocer las características de los arquetipos principales que articulan los spaghetti-westerns o películas del Oeste rodadas en España.
Al mismo tiempo, este trabajo intenta resaltar las nociones básicas que configuran la mitología westeriana sobre la que se han ido modulando los Estados Unidos, y su propuesta de �americanización� del resto de culturas; Veremos cómo este aparataje de distintivos nacionales es exportado con facilidad por una �metrópoli� para su integración en el imaginario de una nación periférica. En este caso el pueblo emisor son los Estados Unidos y el receptor es España que, a su vez, servirá de enlace con el resto de países latinoamericanos dada su afinidad cultural e idiomática.
This article's fundamental object is telling someone to know the characteristics of the main archetypes that they articulate them spaghetti westerns or Western movies filmed in Spain.
At the same time, this work tries to highlight the basic notions that configure the western mythology they have kept on modulating to himself the United States itself, and your proposal of Americanization of the rest of cultures; We will see as this national emblems are exported without difficulty by a metropolis for its integration in the imaginary number of a peripheral nation. In this case the broadcasting town is the United States and the radio receiver is Spain that, in turn, will serve as link with the rest of Latin American countries once its cultural and idiomatic affinity was given.