B
uscar
R
evistas
T
esis
Acceso usuarios
Acceso de usuarios registrados
Identificarse
¿Olvidó su contraseña?
¿Es nuevo?
Regístrese
Ventajas de registrarse
Ayuda
Ir al conteni
d
o
Innovación docente y resultados del aprendizaje
:
un estudio empírico en la enseñanza de la contabilidad de costes
Autores:
Juan Luis Gandía Cabedo, María Dolores Montagud Mascarell
Localización:
Revista española de financiación y contabilidad
,
ISSN
0210-2412,
Nº 152, 2011
,
págs.
677-698
Idioma:
español
DOI
:
10.1080/02102412.2011.10779716
Texto completo no disponible
(Saber más ...)
Dialnet Métricas
:
16
Citas
Referencias bibliográficas
Arquero, J. L. 2000. Capacidades no técnicas en el perfil profesional en Contabilidad: las opinions de docentes y profesionales. Revista Española...
Azofra, V. T.; Prieto, B., y Santidrián, A. 2004. Verificación empírica y el método del caso: Revisión de algunas experiencias en contabilidad...
Barrett, E., y Lally, V. 1999. Gender differences in an on-line learning environment. Journal of Computer Assisted Learning 15: 48-60.
Bertrand, M.; Duflo, E., y Mullainathan, S. 2004. How much should we trust differences-in-differences estimates? The Quarterly Journal of...
Blumenfeld, P. C.; Soloway, E.; Marx, R. W.; Krajcik, J. S.; Guzdial, M., y Palincsar, A. 1991. Motivating project-based learning: Sustaining...
Buckless, F. A.; Lipe, M. G., y Ravenscroft, S. P. 1991. Do gender effects on accounting course performance persist after controlling for...
Burnett, S. 2003. The Future of Accounting Education: A regional perspective. Journal of Education for Business 78 (3): 129-134.
Carless, D.; Joughin, G., y Mok, M. M. C. 2006. Learning-oriented-assessment: principles and practice. Assessment & Evaluation in Higher...
Carrasco, A., y Donoso, J. A. 2008. Implantación de una metodología de participación activa en las asignaturas de Contabilidad Financiera...
Crème, Ph. 2005. Should student learning journals be assessed? Assessment & Evaluation in Higher Education 30 (3): 287-296.
Demski, J. S., y Zimmerman, J. L. 2000. On «Research vs. Teaching»: A long perspective. Accounting Horizons 14 (3): 343-352.
Doran, B. M.; Bouillon, M. L., y Smith, C. G. 1991. Determinants of student performance in accounting principles I and II. Issues in Accounting...
Dowling, C.; Godfrey, J. M., y Gyles, N. 2003. Do hybrid fl exible teaching methods improve accounting students' learning outcomes? Accounting...
Eskew, R. K., y Faley, R. H. 1988. Some determinants of student performance in the first collegelevel financial accounting course. The Accounting...
Gandía Cabedo, J. L.; García Benau, M. A., y Vico Martínez, A. 1996. Relación entre teoría y práctica contable: un análisis de la situación...
Guney, Y. 2009. Exogenous and endogenous factor infl uencing students' performance in undergraduate accounting modules. Accounting Education:...
Harb, N., y El-Shaarawi, A. 2007. Factors affecting business students' performance: the case of students in United Arab Emirates. Journal...
Hartnett, N.; Römcke, J., y Yap, C. 2004. Student performance in tertiary-level accounting: an international student focus. Accounting and...
Horn, P. M., y Jansen, A. I. 2009. Tutorial classes - Why bother? An investigation into the impact of tutorials on the performance of economics...
Lipe, M. G. 1989. Further evidence on the performance of female versus male accounting students. Issues in Accounting Education 4: 144-152.
Michel, N.; Cater, J. J., y Varela, O. 2009. Active versus passive teaching styles: an empirical study of student learning outcomes. Human...
Naser, K., y Peel, M. J. 1998. An exploratory study of the impact of intervening variables on student performance in a principles of accounting...
O'Connell, T., y Dyment, J. 2006. Refl ections on using journals in higher education: a focus group discussion with faculty. Assessment...
Porter, B. A., y Carr, S. A. 1999. From strategic plan to practical realities: Developing and implementing a zero-based accounting curriculum....
Potter, B. N., y Johnston, C. G. 2006. The effect of interactive on-line learning systems on student learning outcomes in accounting. Journal...
Rankin, M.; Silvester, M.; Vallely, M., y Wyatt, A. 2003. An analysis of the implications of diversity for students' first level accounting...
Shaftel, J., y Shaftel, T. L. 2005. The infl uence of effective teaching in accounting on attitudes, behavior, and performance. Issues in...
Stewart, J. P., y Dougherty, T. W. 1993. Using case studies in teaching: a quasi-experimental study. Accounting Education: An International...
Van der Merwe, A. 2006. Identifying some constraints in first year Economics teaching and learning at a typical South African university of...
Vila, L. E.; Dávila, C. D., y Mora, J.-G. 2010. Competencias para la innovación en las universidades de América Latina: un análisis empírico....
Opciones
Mi Ágora
S
elección
Opciones de artículo
Seleccionado
Opciones de compartir
Opciones de entorno
Sugerencia / Errata
©
2025
INAP
- Todos los derechos reservados
Ayuda
Accesibilidad
Aviso Legal
¿En qué podemos ayudarle?
×
Buscar en la ayuda
Buscar