AEDEMO (Asociación Española de Estudios de Mercado, Marketing y Opinión) (2006), «Monográfico sobre la investigación on line: el impacto de...
AEDEMO (Asociación Española de Estudios de Mercado, Marketing y Opinión) (2008), «Monográfico nuevas metodologías en investigación», en Revista...
AIMC-Asociación para la Investigación de los Medios de Comunicación (2009), Audiencia en Internet según el EGM, octubre/noviembre (acceso...
ANEIMO (Asociación Nacional de Empresas de Investigación de Mercado y Opinión Pública) Y AEDEMO (Asociación Española de Estudios de Mercado,...
BANDILLA, W., BOSNJAK, M. y ALTDORFER, P. (2003), «Survey administration effects? A comparison of web-based and traditional written self-administered...
BATTAGLIA, M. P., KRARE, M., FRANKEL, M. R., MURRAY, M. C., BRUCKLEY, P. y PERITZ, S. (2008), «Response rates: how have they changed and where...
BECH, M. y BO KRISTENSEN, M. (2009), «Differential response rates in postal and web-based surveys among older respondents», European Survey...
BLUMBERG, S. J., LUKE, J. V., CYNAMON, M. L. y FRANKEL, M. (2008), «Recent trends in household telephone coverage in the United States», en...
BLYTH, B. (2008), «Mixed mode: the only ‘fitness’ regime?», International Journal of Market Research, vol. 50, nº 2.
BRONNER, F. y KUIJLEN, T. (2007), «The live or digital interviewer: a comparison between CASI, CAPI and CATI with respect to differences in...
GROVES, R. M., FOWLER, F. J., COUPER, M. P., LEPKOWSKI, J. M., SINGER, E. y TOURANGEAU, R. (2009), Survey Methodology, Nueva York, Wiley.
GROVES, R. M. y KAHN, R. L. (1979), Surveys by telephone: a national comparison with personal interviews, Orlando, FL: Academic Press.
GWARTNEY, P. A. (2007), The Telephone Interviewer’s Handbook: How to conduct standardized conversations, San Francisco, Jossey-Bass.
HEERWEGH, D. (2009), «Mode differences between face-to-face and web surveys: An experimental investigation of data quality and social desirability...
HEERWEGH, D. y LOOSVELDT, G. (2009), «Face to face versus web surveying in a high Internet coverage population», Public Opinion Quarterly,...
ILIEVA, J., BARON, S. y HEALEY, N. M. (2002), «On line surveys in marketing research», International Journal of Market Research, vol. 44,...
INSTITUTO NACIONAL DE ESTADÍSTICA (2008), Encuesta de Tecnologías de la Información en los Hogares, Madrid, INE. www.ine.es
INSTITUTO NACIONAL DE ESTADÍSTICA (2007), Revisión del Padrón municipal 2007, explotación a 1 de enero de 2007, Madrid, INE. Disponible en...
KALSBEEK, W. D. y AGANS, R. P. (2008), «Sampling and weighting in household telephone surveys», en Lepkowski, J. M., Tucker C., Brick, J....
KENT, R. y LEE, M. (1999), «Using the Internet for Market Research: A Study of Private Trading on the Internet», International Journal of...
KUUSELA, V., CALLEGARO, M. y VEHOVAR, V. (2008), «The influence of mobile telephones on telephone surveys», en Lepkowski, J. M., Tucker, C.,...
KWAK, N. y RADLER, B. (2002), «A Comparison between mail and web surveys: response pattern, respondent profile and data quality», Journal...
LAMAS, C. (1997), «Encuestas en la WEB», en AEDEMO, Primer seminario sobre el impacto de las nuevas tecnologías en la investigación, el marketing...
LAVRAKAS, P. J. (2008), «Surveys by telephone», en Donsbach, W. y Traugott, M. W. (eds.), The SAGE Handbook of Public Opinion Research, Thousand-Oaks,...