Julià Minguillón
En aquest article es presenta l'evolució que ha sofert recentment l'educació a distància des d�una nova perspectiva, la ciència del web, que estudia com el web ha evolucionat tecnològicament, però també socialment i organitzativament. El web, una solució tecnològica inicialment pensada per a compartir informació, és avui dia present en totes les activitats quotidianes, en qualsevol àmbit �personal, acadèmic o professional�, i ha modificat la forma de relacionar-se, treballar i, evidentment, accedir al coneixement comú i aprendre. Amb l�aparició del web, l�educació a distància ha deixat de ser una segona opció relegada a estudiants sense la possibilitat d�accedir al sistema educatiu universitari i es va convertint en un fet comú en aquest sistema, on l�estudiant pren el control del procés d�aprenentatge al llarg de la vida, acadèmica i professional, sense barreres temporals o espacials. Diferents factors han afavorit aquest canvi: tecnològics, metodològics i organitzatius, però també socials. La ciència del web estudia com tots aquests canvis estan relacionats entre ells i la seva influència en àrees com l�economia, l�oci o l�educació, objecte d�interès d�aquest article. L�e-learning com a evolució de l�educació a distància és (o hauria de ser), doncs, un clar exemple de cas d�estudi de la ciència del web on es donen tots aquests aspectes.