Comisión Europea (2004), Resultados en el mercado de industrias de red que prestan servicios de interés general. Primera evaluación horizontal....
Comisión Europea (2005), Fourth benchmarhing reporto on the implementation of the internal electricity and gas market. Bruselas: Comisión...
Defensor del Cliente de Endesa (2004), Informe de actividades del primer ejercicio, http://www.endesa.es/Portal/es/gobierno_cor-porativo/junta_general_accionistas/ano_2005/Documentacion_2005.htm.
Emons, W. (1997), «Credence Goods and Fraudulent Experts», Journal of Economics 28 (2): 107-119.
Giannakis, D. et al. (2003), «Benchmarking and incentive regulation of quality of service: an application to the UK electricity distribution...
Gibson, S. (2005), «Incentivising operational performance on the UK rail infrastructure since 1996», Utilities Policy 13: 222-229.
Hirschman, A. O. (1977), Salida, voz y lealtad. Respuestas al deterioro de Empresas, Organizaciones y Estados. México: Fondo de Cultura Económica.
Hirschman, A. O. (1984), De la Economía a la Política y más allá. México: Fondo de Cultura Económica.
Holt L. (2005), «Utility service quality. Telecommunications, electricity, water», Utilities Policy 13: 189-200.
Le Grand, J. (2003), Motivation, Agency and Public Policy: of Knights and Knaves, Pawns and Queens. Oxford: Oxford University Press.
Lin, Ch. (2005), «Service quality and prospects for benchmarking: Evidence from the Peru water sector», Utilities Policy 13: 230-239.
Nelson, P. (1970), «Information and Consumer Behauvior», Journal of Political Economy 78: 311-329.
Nuñez, J. (2001), «A simple model of self regulation», Economics Letters 74: 91-97.
Nuñez, J. (2002), «¿Puede la autorregulación proteger contra el fraude y la negligencia?», Revista Perspectivas 6 (1). Santiago: Universidad...
OFGEM (2003a), Guaranteed and overall standars of performance, http://www.ofgem.gov.uk.
OFGEM (2003b), Open letter on Ofgem’s electricity distribution customer service reward scheme, http://www.ofgem.gov.uk.
Sappington, E. M. (2005), «Regulating service quality: a survey», Journal of Regulatory Economics 27: 123-154.
Spulber, D. (1989), Regulation and Markets. Cambridge (Massachussets): MIT Press.
Young, D. (1974), «Exit and Voice in the Organization of Public Services», Social Science Information 13: 49-65.
Williams, G. (2002), Airlaine Comtetition: Deregulation´s Mixed Legacy. Londres: Ashgatt.