Neste artigo preséntase un modelo economélrico integrado do mercado de fretes ma· ritimos nos mercados de carga seca e líquidos a granel. En primeiro lugar, realizase unha análise das principais variables relacionadas co transporte internacional por vía maritima A continuación, estimase un modelo de !retes a curto prazo que consta de catro ecuacíóns de comportamenlo e dunha identidade. Nas catro ecuacións de comportamenlo explicase o funcionamento do prezo dos fretes a curto, a renda dos contratos de alugueiro, a participación dos cargueiros polivalentes ("combinad carriers") nos mercados que se consideran e a tonelaxe da flota inactiva. Finalmente, son estimadas as ecuacións que explican o funcionamento do mercado de fretes no longo prazo: a oferta de buques para o despezamento e o volume e os prezos dos buques de nova construcción
In this paper; an integrated econometric model of shipping markets for dry cargo and oil is presentad. First of all; the evolulion of the main variables related lo intemational seabome trade is analysed; and then an econometric model; made of four behavioural equations and an equality; is estimated. Freight rate; timecharter rent; the proportion of combinad carriers in each market and the lay-up tonnage are explained in the behavioural equations. Finally; the equation that explains the long-term performance of the shipping markets is estimated; i.e. broke-up tonnage; and new-buildings tonnage and prices