Som i serem terra de pas [AITANA GUIA i CONCA] En aquest article s'argumenta que la immigració té les seves causes en la profunda desigualtat en el repartiment de riquesa entre els països del Primer iTercer Mòn. S'hi exposen les característiques de les migracions actuais envers la nostra terra de pas i s'hi critiquen les lleis d'estrangeria de quê s'ha dotat l'Estat espanyol del 1985 ençà. S'hi questiona la validesa de les fronteres politiques com a justificaciò suficient de la desigualtat humana i s'hi analitzen dos deis principals arguments usats per legitimar el tancament de les fronteres: primer, el nombre d'immigrants acceptable depèn exclusivament deis interessos de la societat receptora; i segon, els immigrants són un perill per a la identitat nacional. Finalment, s'hi exposa la tesi que la immigració no és un problema, sinó que el problema és la societat receptora perquè la seva estructuració política no està preparada per a una societat multicultural. Per això, cal una negociaciò d'igual a igual, clara i sense condicions preestablertes, entre els nouvinguts i la societat que els acull. Certament, com manifesta l'autora, les migracions sòn una constant de l'espècie humana. Es calcula que entre un dos i un tres per cent de la poblaciò mundial és migrant, la qual cosa comporta entre 100 i 180 milions de persones. La majoria d'aquesta migraciò ocorre entre els països empobrits i subdesenvolupats i només un petit percentatge d'aquest grup migrant aconsegueix arribar a zones riques com l'Europa occidental o l'Amèrica del nord.
We are and will be a passing-through land [AITANA GUIA i CONCA] This article holds that immigration has its roots in the deep inequality in the distribution of wealth between the so-called First-and Third-World countries. It expounds the characteristics of current migration towards our land and criticises the laws on foreigners Spain has enacted since 1985. It questions the validity of political borders as sufficient justification of human inequality, and analyses two of the main arguments used to legitimise the closing of borders: firstly, the acceptable number of immigrants depends exclusively on the interests of the receiving society; secondly, immigrants are a threat to the national identity. Finally, it expounds the thesis that immigration is not a problem, but that the problem is the receiving society whose political structure is not ready for a multicultural society. Thus, a clear peer-to-peer negotiation is called for, with no pre-established conditions between the new-arrivals and the receiving society. Indeed, as the author states, migrations are a constant in the human being. It is calculated that between two and three per cent of the world population is migrant, which means between 100 and 180 million people. Most of this migration takes place between the impoverished and underdeveloped countries, and only a small percentage of the migrant group actually reaches rich areas such as Western Europe or North America.