Educational Transfer, Modernization and Development: The Transnational Approach in History of Education Studies
págs. 1-22
págs. 23-45
The Nuffield Physics Ordinary-level Curriculum Project in the 1960s: a Transnational Project?
Gary McCulloch
págs. 47-62
págs. 63-81
«A New Global Ethic»: A History of the United Nations International Environmental Education Program, 1975-1995
Charles Dorn
págs. 83-108
The OECD as a Booster of National School Governance. The case of New Math in Sweden, 1950-1975
Johan Prytz
págs. 109-126
págs. 127-148
El discurso psicológico en el campo educativo: una revisión crítica de su configuración histórica y su devenir actual
Adrián Azrak
págs. 149-170
Martín Caldo, Marina Mariani
págs. 171-190
La resolución de problemas desde un enfoque epistemológico
Jorge Antonio Díaz Lozada, José Ricardo Díaz Caballero
págs. 191-209
El fallo Castillo: ¿una nueva línea jurisprudencial o un nuevo eslabón en la cadena del «case law» de la Corte Suprema Argentina en Derecho a la Educación?
Sebastián Scioscioli
págs. 211-236
The school of hard knocks: Pre-service teachers’ mindset and motivational changes during their practicum
Eleftherios K Soleas, Ji Hong
págs. 237-257
La educación en la Technoaldea: ¿privación de la creatividad?
págs. 259-275