Within-District Resource Allocation and the Marginal Costs of Providing Equal Educational Opportunity: Evidence from Texas and Ohio
Bruce D. Baker
Teacher Evaluation as a Policy Target for Improved Student Learning: a Fifty-State Review of Statute and Regulatory Action since NCLB
Helen M. Haz, Daisy Arredondo Rucinski
Improving low-performing schools through external assistance: Lessons from Chicago and California.
Kara S. Finnigan, Catherine Bitter, Jennifer O'Day
Uso de la Investigación en la Política. Una Aproximación a su Estudio
Jaime Moreles Vázquez
The equity of school facilities funding: Examples from Kentucky
William J. Glenn, Lawrence O. Picus, Allan Odden, Anabel Aportela
Teacher qualification and the achievement gap in early primary grades.
Donald Easton-Brooks, Alan Davis
Estudio de variables determinantes de eficiencia a través de los modelos jerárquicos lineales en la evaluación PISA 2006: el caso de España
Esther López Martín, Enrique Navarro Asencio, Xavier G. Ordóñez Camacho, Sonia J. Romero Martínez
Affirmative action's fate: Are 20 more years enough?
Michele S. Moses, John T. Yun, Patricia Marín
A survival analysis of student mobility and retention in Indiana charter schools.
Holmes Finch, Daniel K. Lapsley, Mary Baker-Boudissa
Comparando simetrías lingüísticas: estudiantes y docentes analizan el español y el inglés en el aula
Fernando Rodríguez Valls
Comprehensive School Reform: Meta-Analytic Evidence of Black-White Achievement Gap Narrowing
Kevin M. Gorey
Las Encuestas de Opinión en la Universidad Autónoma de Ciudad Juárez: ¿Un Caso de Exclusión del Profesorado?
César Silva Montes
Background Variables, Levels of Aggregation, and Standardized Test Scores
Sharon E. Paulson, Gregory J. Marchant
El sistema-mundo del capitalismo académico: procesos de consolidación de la universidad emprendedora
El impacto del impacto del MERCOSUR en la educación superior: Un análisis desde la "Mercosurización" de las políticas públicas
Facundo Solanas