Los medios de comunicación digitales tienen en el siglo XXI su etapa de máximo esplendor. Los nativos digitales aparecieron para ofrecer inmediatez en las noticias. Eso los llevó a distanciar al Periodismo del papel y de la pausa de escribir para ser publicado al día siguiente. En 2016, la ACdP rescata la histórica cabecera El Debate para adaptarla a los nuevos tiempos bajo el nombre El Debate de Hoy en un formato totalmente digital. Este trabajo estudia los contenidos que publicó el medio digital en su etapa entre febrero de 2017 y septiembre de 2021. También abordará las secciones con las que contó en sus inicios y cómo se fueron transformado. Por último, la investigación revelará los géneros de los contenidos que se publicaron.
Digital media have reached a peak in the 21st century, offering immediacy and adapting to new information consumption habits. This study analyses the case of El Debate de Hoy (2017-2021), a publication rescued by the Catholic Association of Propagandists, as a link between the historic El Debate (1910-1936) and its refoundation in 2021 as a generalist medium. The research uses a quantitative content analysis applied to the total of 8,216 contents published in the digital stage, and includes interviews and participant observation as additional techniques. Among the results, it is highlighted that political opinion was the most used genre, followed by culture, with a predominance of Christian humanism as the editorial axis. The sections evolved from an initial thematic structure to a simplified one by the 2019 redesign, returning to a broader scheme towards the end of the period.