Este ensayo se centró en analizar considerando algunas variables relevantes el modelo de negocio de franquicias, prestando especial atención a factores que suelen pasarse por alto, como el impacto de la acelerada transformación digital post-pandemia y las limitantes en cuanto a la participación en la toma de decisiones o diseño e implementación de estrategias como la publicitaria. Esta disrupción tecnológica plantea un desafío significativo para las franquicias, ya que su estructura suele limitar la capacidad de los franquiciados para adaptarse rápidamente a nuevas tendencias.
Aquest assaig es va centrar en analitzar considerant algunes variables rellevants el model de negoci de franquícies, prestant especial atenció a factors que solen passar-se per alt, com l'impacte de l'accelerada transformació digital post-pandèmia i les limitants quant a la participació en la presa de decisions o disseny i implementació d'estratègies com la publicitària. Aquesta disrupció tecnològica planteja un desafiament significatiu per a les franquícies, ja que la seva estructura sol limitar la capacitat dels franquiciats per a adaptar-se ràpidament a noves tendències.
This essay focused on analyzing the franchise business model considering some relevant variables, paying special attention to factors that are often overlooked, such as the impact of the accelerated post-pandemic digital transformation and the limitations in terms of participation in decision making or design and implementation of advertising strategies. This technological disruption poses a significant challenge for franchises, as their structure often limits franchisees’ ability to adapt quickly to new trends.