Envejeciendo en la publicidad y en la generación de contenidos. Reflexiones sobre la representación de los mayores en los medios y sobre la edad en la industria publicitaria
Centro de Investigación Ageingnomics de la Fundación MAPFRE (2023): IV Barómetro del Consumidor Senior 2023. https://ageingnomics.fundacionmapfre.org/barometro/iv-barometro-del-consumidor-senior
Chen, Chin-Hui (2015): «Advertising representations of older people in the United Kingdom and Taiwan: A comparative analysis», The International...
Clarke, Laura Hurd, Erica V. Bennett y Chris Liu (2014): «Aging and masculinity: Portrayals in men’s magazines», Journal of Aging Studies,...
Club de Creativos y APG Spain (2022): II Estudio de la Industria Publicitaria. http://tinyurl.com/cdec-apgspain
Miller, Darryl W., Teresita S. Leyell y Juliann Mazachek (2004): «Stereotypes of the elderly in US television commercials from the 1950s to...
Ng, Reuben y Nicole Indran (2022): «Not Too Old for TikTok: How Older Adults Are Reframing Aging», The Gerontologist, 62(8), 1207-1216. https://doi.org/10.1093/geront/gnac055
Pérez, Alberto (2023): «“Conscious Life”, un consumidor comprometido que espera la contribución de las marcas», Marketing Directo. https://bit.ly/perez-marketingdirecto
PNUD (2015): Objetivos de Desarrollo Sostenible. http://tinyurl.com/sdg-2015
Prieler, Michael et al. (2015): «The representation of older people in television advertisements and social change: the case of Japan», Ageing...
Prieler, Michael, Alex Ivanov y Shigeru Hagiwara (2016): «The representation of older people in East Asian television advertisements», The...