Indonesia
En la actualidad, la exposición de los alumnos de Primaria a la pornografía es cada vez mayor. Esta exposición afecta al desarrollo personal de decenas de millones de estudiantes de Educación Primaria en Indonesia. Los factores del entorno de los alumnos en su exposición a la pornografía son el objeto de este estudio. Se analizan, así, los tipos de factores del entorno, el papel del medio ambiente, y el proceso de exposición a la pornografía facilitado por este entorno. Se ha utilizado la observación, entrevistas en profundidad y notas de campo para recopilar datos en este estudio de carácter cualitativo. Se constata que existen tres tipos de entornos relacionados con los alumnos de Primaria. Todos ellos desempeñan un papel importante en la exposición a la pornografía. La interacción con dos o tres de estos entornos al mismo tiempo, a través de un entorno virtual, facilita la exposición a la pornografía. Esta interacción necesita ser estudiada porque la relación con el entorno virtual no se da sin la interacción con el entorno físico y/o social. Las instituciones escolares deberían reducir la exposición de los alumnos a la pornografía y, al tiempo, maximizar su papel para cambiar el comportamiento de los alumnos.
In the current electronic age, the trend of pornography exposure to Primary School Students is massively happening. Pornography exposure becomes an important issue to study because it concerns the self-development of tens of millions of Primary School Students in Indonesia. This phenomenon cannot be separated from environmental factors. Environmental factors around Primary School Students in pornography exposure become a focus of this study. Specifically, about kinds of environmental factors, environmental role, dan the process of pornography exposure facilitated by the environment. This study was conducted qualitatively with the use of observation, in-depth interviews, and field notes to collect data. This study finds that there are three kinds of environments around primary school students now. All of these have an important role in causing pornography exposure. Interaction with two or three kinds of environments at the same time by involving a virtual environment ends in pornography exposure. Associated with it, this interaction needs to be attention because interaction with a virtual environment cannot happen without physical environment and or social environment interaction. In response to these findings, stakeholders should reduce pornography exposure to Primary School Students simultaneously maximizing their role in changing Primary School Student’s behaviour.