JIMÉNEZ-LEÓN, Rodolfo, MAGAÑA, Deneb Elí, CISNEROSCOHERNOUR,Edith, y AQUINO Silvia Patricia. 2019. “Apoyo educativo y de pares en las disciplinas...
KAHN, Shulamit y GINTHER, Donna. 2017. Women and STEM.National Bureau of Economic Research. Cambridge, Inglaterra.LANGDON, David, MCKITTRICK,...
Mark. 2011. “STEM: Good jobs now and for the future.” En Economics and Statistics Administration. Vol. 03, No.:11:1–10. Disponible en: https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED522129.pdf....
DE LAS CUEVAS, Paloma, GARCÍA-ARENAS, Maribel y RICO, Nuria. 2022. “Why not STEM? A study case on the influence of gender factors on students’...
LIBEN, Lynn S., BIGLER Rebecca S. y KROGH Holleen R. 2003.“Language at work: children’s gendered interpretations of occupational titles.”...
MAGAÑA, Deneb Elí y AGUILAR, Norma. 2020. “Barreras en la construcción de liderazgos femeninos en ciencia, tecnología, ingeniería y matemáticas.”...
MAGAÑA, Deneb, AGUILAR, Norma, PEREZ, Marina, QUIJANO Román Alberto y ARGUELLES, Luis Alfredo. 2014.“Motivaciones y limitantes en la formación...
MAKAROVA, Elena y HERZOG Walter. 2015. “Trapped in the genderstereotype? The image of science among secondary school students and teachers.”...
GALLART NOCETTI, María Antonieta y HENRÍQUEZ BREMER, Cristina. 2006. “Indígenas y Educación Superior: Algunas Reflexiones.” En Universidades,...
MARTÍNEZ, Miguel. 2011. Ciencia y arte en la metodología cualitativa. 2a ed. Trillas. México.
MARUM, Elia. 2016. “La necesaria armonización de políticas públicas, presupuesto y gestión institucional para tener más mujeres en el S.N.I.”...
MCGUIRE, Luke, MULVEY, Kelly Lynn, GOFF Eric, IRVIN, Matthew J., WINTERBOTTOM, Mark, FIELDS, Grace E.,HARTSTONE-ROSE, Adam y RUTLAND, Adam....
“STEM gender stereotypes from early childhood through adolescence at informal science centers.” En Journal of Applied Developmental Psychology....