El objetivo de nuestra investigación es determinar la prevalencia del multilingüismo mediante encuestas a estudiantes kazajos. Se utilizó un método de entrevista semiestructurada en nuestra investigación. Las entrevistas semi-estructuradas son parte de una metodología de investigación cualitativa. Como resultado, el Departamento de Filología y Educación Multilingüe tiene un programa multinivel efectivo para el estudio del idioma nacional; Se formó un sistema científico y metódico de enseñanza del idioma kazajo sobre la base de la tecnología modular de niveles múltiples. Se puede concluir que los psicólogos educativos en Kazajstán no tienen una educación adecuada en términos de educación multilingüe.
The objectives of our research isto determine the prevalence of multilingualism through surveying Kazakh students. A semi-structured interview method was used in our research. Semi-structured interviews are a part of a qualitative research methodology. As a result, the Department of Philology and Multilingual Education has an effective multilevel program for the study of the national language; a scientific and methodical system of teaching the Kazakh language has been formed on the basis of the multi-level modular technology. It can be concluded that educational psychologists in Kazakhstan are not properly educated in terms of multilingual education.