El artículo describe el diseño y validación de un instrumento para evaluar tareas de educación física (EF) en un entorno de aprendizaje integrado de contenidos y lengua extranjera (AICLE). Se detalla el desarrollo del instrumento y el proceso de cinco fases usado para su asegurar su fiabilidad y validez. Se llevó a cabo una prueba preliminar de validez de contenido mediante la participación de cinco jueces expertos arrojando un porcentaje de acuerdo del 89% y un índice Kappa de 0’82. Posteriormente, se realizó una prueba piloto a cuyos resultados se le aplicó Alpha de Cronbach mostrando una consistencia interna de 0’84. Los resultados obtenidos sugieren que el instrumento descrito en el presente artículo es válido para evaluar actividades de educación física AICLE.
L'article descriu el disseny i validació d'un instrument per a avaluar tasques d'Educació Física (EF) en un entorn d'aprenentatge integrat de continguts i llengua estrangera (AICLE). Es detalla el desenvolupament de l'instrument i el procés de cinc fases utilitzat per a assegurar la seva fiabilitat i validesa. Es va dur a terme una prova preliminar de validesa de contingut mitjançant la participació de cinc jutges que van mostrar un acord del 89% i un índex Kappa de 0'82. Posteriorment, es va realitzar una prova pilot als resultats de la qual es va aplicar una Alpha de Cronbach que va mostrar una consistència interna de 0'84. Els resultats obtinguts suggereixen que l'instrument descrit en aquest article és vàlid per a avaluar activitats d'Educació Física AICLE.
This article describes the design and validation of a tool to evaluate physical education (PE) learning tasks in content and language integrated learning (CLIL) context. It is detailed how the tool was developed and then how its reliability and validity were tested by means of a five-phase validation process. A preliminary content validity test of the tool was conducted by five expert judges and yielded an inter-rater agreement of 89% and kappa index of 0.82. Subsequently, pilot testing of the tool was conducted and Cronbach’s alpha analysis was applied to the resulting data and it showed an internal consistency of 0.84. These results suggest that the instrument described here is indeed valid to evaluate CLIL tasks.