Persona i gènere al tombant actual del personalisme [INÉS RIEGO] L'article posa al descobert la necessitat que, seguint el parer de l'autora, s'instal¿li de ple en el si del personalisme comunitari la consideraciò de la persona humana des d'un punt de vista també de gènere. Més enllà de qualsevol discurs, hi ha una vivência ancestral que corrobora que en la vida de tot ésser humà la dona és el "primer tu" (començant pel ventre matem) i, malgrat això, sembla evident que l'ésser humà ha gestat al llarg dels temps una cultura fortament andrOgena. L'autora considera que, tenint en compte les injustícies que com humanitat arrastrem degut a això, no ens hem d'estranyar que el moviment feminista ocupi un lloc central en la historia del darrer segle, pero igualment que ja és moment de superar la dialèctica masclisme-feminisme, que al seu parer no ha donat respostes acceptables als conflictes de gènere, doncs massa sovint cada una d'aquestes visions s'ha assegut a la banqueta amb una actitud acusadora cap al sexe oposat. Finalment, fa una crida perquè el personalisme reculli aquestes idees i doni respostes intellectuals i actives a aquestes situacions, convençuda de la possibilitat real que així sigui.
Person and gender in modern personalism [INÉS RIEGO] The article exposes the need, according to the author, for people also to be regarded from the gender standpoint at the heart of community personalism. Beyond any discourse, there is an ancestral event that corroborates that in the life of any human being woman is the "first you" (beginning in the womb), although nevertheless it seems evident that the human being has gestated, over time, a highly androgynous culture. The author considers, that taking into account the injustices mankind has consequently had to bear, it should come as no surprise that the feminist movements held a central place in the history of the last century, but also that it is time to put the machismo-feminism dialectic behind us, which in her opinion have failed to give acceptable answers to gender conflicts, and more often than not, one such vision has looked very accusingly at the opposite sex from the bench. Finally, she calls for personalism to embrace these ideas and provide intellectual and active answers to these situations, convinced that this may really come to be.