Sergio Acuña Lorenzo, Nuria Rodríguez García
Este artigo analiza a presenza do discurso populista nas campañas dixitais dos candidatos presidenciais de Arxentina, Brasil e Chile. Partindo dunha análise temática, mostramos os principais elementos que configuran as mensaxes de ‘X’ para construír o discurso populista. Así mesmo, analizamos se a carga emocional ten algún efecto no compromiso, e se cataliza a interacción. Ademais, engadimos unha dimensión ideolóxica, para determinar se existen patróns ideolóxicos. Utilizamos unha metodoloxía cuantitativa baseada en FanPage Karma e LIWC para analizar o contido e a presenza emocional nas publicacións propias dos candidatos durante os 15 días previos ás eleccións. Os resultados mostran que o tipo de campaña ou a posición política dentro de cada elección articulan o discurso e a presenza de elementos populistas, demostrando a adaptabilidade desta estratexia ao formato dixital, ao contexto de cada país, e a importancia da afectividade na comunicación política dixital.
Este artículo analiza la presencia del discurso populista en las campañas digitales de los candidatos presidenciales de Argentina, Brasil y Chile. Partiendo de un análisis temático, mostramos los principales elementos que configuran los mensajes de ‘X’ para construir el discurso populista. Asimismo, analizamos si la carga emocional tiene algún efecto en el engagement, y si cataliza la interacción. Además, añadimos una dimensión ideológica, para determinar si existen patrones ideológicos. Utilizamos una metodología cuantitativa basada en FanPage Karma y LIWC para analizar el contenido y la presencia emocional en las publicaciones propias de los candidatos durante los 15 días previos a las elecciones. Los resultados muestran que el tipo de campaña o la posición política dentro de cada elección articulan el discurso y la presencia de elementos populistas, demostrando la adaptabilidad de esta estrategia al formato digital, al contexto de cada país, y la importancia de la afectividad en la comunicación política digital.
This article analyses the presence of populist discourse in the digital campaigns of presidential candidates in Argentina, Brazil and Chile. Based on a thematic analysis, we show the main elements that shape the messages of ‘X’ to build the populist discourse. We also analyse whether emotional charge has any effect on engagement, and whether it catalyses interaction. In addition, we add an ideological dimension, to determine whether ideological patterns exist. We use a quantitative methodology based on FanPage Karma and LIWC to analyse the content and emotional presence in the candidates' own publications during the 15 days prior to the elections. The results show that the type of campaign or political position within each election articulates the discourse and the presence of populist elements, demonstrating the adaptability of this strategy to the digital format, the context of each country, and the importance of affectivity in digital political communication.