Regina Mardones Espinosa, Juan Camilo Patiño Vanegas, Alejandro Valencia Arias, Wilmer Londoño Celis, Gustavo Moreno López, Camila Bermeo Giraldo, Jose Aarón Alberto Oré León
The market has rapidly evolved with the development of electronic devices, leading to an increase in online purchases. As a result, companies have recognized the need to adopt e-commerce to improve their marketing results and facilitate transactions, while benefiting from the management of information systems to foster commercial development and customer satisfaction. This has had a significant impact on research. Therefore, it is essential to conduct a review of specialized literature to understand trends and challenges in its implementation.
The methodology proposed in this study is exploratory and based on secondary sources of information, such as bibliometric analysis, to evaluate the structure of scientific literature, presenting as results its historical evolution and the main trends in the current state of the art.
El mercado ha evolucionado rápidamente con el desarrollo de dispositivos electrónicos, lo que ha llevado a un aumento de las compras en línea.
Por tanto, las empresas han evidenciado la necesidad de adoptar el comercio electrónico para mejorar sus resultados de marketing y facilitar las transacciones beneficiándose de la gestión de los sistemas de información para fomentar su desarrollo comercial y la satisfacción del cliente. Lo anterior, ha generado un impacto significativo en la investigación. Por lo tanto, es fundamental realizar una revisión de la literatura especializada para comprender las tendencias y retos en su implementación. La metodología propuesta en este estudio es exploratoria y se basa en fuentes secundarias de información, como el análisis bibliométrico, para evaluar la estructura de la literatura científica presentando como resultados su evolución histórica y las principales tendencias de la temática en la actualidad.