Riobamba, Ecuador
Throughout history and the different industrial revolutions, systems that have had relevance in human life have been released. All this with the intention of developing knowledge and skills that respond to social and work demands.
Therefore, technological changes have had their repercussions on education. The need to make adjustments in the educational system to achieve a reorganization in the teaching process that guarantees significant learning and implementation in the professional life of students, with the appropriate tools for conflict resolution in the labor market, with the skills required in companies. This research carries out a bibliographic review in order to know the evolution that education has had from 1.0 to 4.0, over time and its contributions in the lives of human beings, to contribute to their growth. This way of applying the teaching process has had its variations, from the traditional to the innovative, due to the rise of new technological tools, which over time have been making the necessary adjustments to respond to the learning needs of the student population.
A lo largo de la historia y las diferentes revoluciones industriales se han ido liberando sistemas que han tenido relevancia en la vida humana. Todo ello con la intención de desarrollar conocimientos y habilidades que respondan a las demandas sociales y laborales. Por tanto, los cambios tecnológicos han tenido sus repercusiones en la educación. La necesidad de realizar ajustes en el sistema educativo para lograr una reorganización en el proceso docente que garantice un aprendizaje significativo y su implementación en la vida profesional de los estudiantes, con las herramientas adecuadas para la resolución de conflictos en el mercado laboral, con las habilidades requeridas en las empresas. Esta investigación realiza una revisión bibliográfica con el fin de conocer la evolución que ha tenido la educación del 1.0 al 4.0, a lo largo del tiempo y sus aportes en la vida de los seres humanos, para contribuir a su crecimiento. Esta forma de aplicar el proceso de enseñanza ha tenido sus variaciones, desde lo tradicional hasta lo innovador, debido al auge de nuevas herramientas tecnológicas, que con el tiempo han ido haciendo los ajustes necesarios para responder a las necesidades de aprendizaje de la población estudiantil.