Alexandra Lopez Villacrez, Jorge Lucas Vargas Sardón, María Chávez Chuquimango
The growth of social networks and their influence have taken an important role in the purchase decision process of users. Therefore, it is relevant to understand and know what corporate communication strategies can generate in the digital reputation of the brand. For that reason, this study aims to analyze the perceptions of user mothers of the Babysec brand on the management of digital corporate communication through Instagram communities to generate corporate reputation. Its approach is qualitative, it is positioned in the interpretive paradigm and case design. Interviews were applied to six young mother’s consumers of the brand. From this, experiences were shared about the construction of a community on Instagram, immediate responses and attention by the brand, concern for accessible prices and products for different types of users, among others.
El crecimiento de las redes sociales y su influencia han tomado un rol importante en el proceso de decisión de compra en los usuarios. Por ello, es relevante comprender y conocer qué pueden generar las estrategias de comunicación corporativa en la reputación digital de la marca. Por ese motivo, este estudio tiene como objetivo analizar las percepciones de las madres usuarias de la marca Babysec sobre la gestión de la comunicación corporativa digital a través de las comunidades de Instagram para generar reputación corporativa. Su enfoque es cualitativo, se posiciona en el paradigma interpretativo y diseño de caso. Se aplicaron entrevistas a seis madres jóvenes consumidoras de la marca. A partir de ello, se compartieron experiencias sobre la construcción de una comunidad en Instagram, las respuestas y atención inmediata por la marca, la preocupación por precios accesibles y productos para diferentes tipos de usuarios, entre otros.