El artículo propone una revisión de las colecciones de literatura infantil y juvenil que publican textos de autores clásicos. El análisis se circunscribe a diez colecciones del ámbito catalán; de cada una, se comentan aspectos diversos como el destinatario, la edición del texto (adaptado o íntegro) y la presencia o ausencia de actividades didácticas. El artículo se completa con una reflexión sobre el canon literario de las obras clásicas y su pervivencia en las colecciones de literatura infantil y juvenil.
L’article proposa una revisió de les col·leccions de literatura infantil i juvenil que publiquen textos d’autors clàssics. L’anàlisi se circumscriu a deu col·leccions de l’àmbit català; de cadascuna, se’n comenten aspectes diversos com el destinatari, l’edició del text (adaptat o íntegre) i la presència o l’absència d’activitats didàctiques. L’article es completa amb una reflexió sobre el cànon literari de les obres clàssiques i la seva pervivència en les col·leccions de literatura infantil i juvenil.
The article proposes a review of the children’s and young adult literature collections which publish texts by classic authors. The analysis is limited to ten collections in the Catalan sphere. Various aspects of each are discussed, including audience, text edition (adapted or unabridged) and the presence or absence of didactic activities. The article concludes with a reflection on the classic literary canon and its survival in children’s and young adult literature collections.